Facebook

Utolsó kommentek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Interjú Takács Miklóssal, a Helgrind magyar gitárosával

2011.08.29. 20:54 | Metalkilincs | Szólj hozzá!

 

Egyszer feltűnik itt egy brit zenekar, majd kiderül, hogy magyar a gitáros. Ebből azért következik, hogy nem véletlenül jött a Helgrind Magyarországra. Igazam van?

Fogalmazhatunk így is. Tehát elég sok köze volt annak, hogy Magyarországon játszunk , hogy bekerültem  a bandába más részt Paul (énekes front ember) 3 évet élt Magyarországon úgy 10-11 évvel  ezelőtt Miskolc környékén  és mindig is szeretett volna vissza térni (nem tudom igazából, hogy mért talán mert itt tud hozzá jutni a kedvenc söréhez hahaha),ezért is játszunk Kazincbarcikán és Radostyánba. leegyszerűsítve én lettem kulcs figura  hogy játszhassunk Magyarországon.



 Nehéz vagy könnyű volt a zenekart rávenni arra, hogy itt is fellépjen?

Elég egyszerű volt. Nem is az én ötletem volt, mivel Paulnak múltjában lévő tapasztalatai után hajtotta rajtam keresztül ezt a dolgot és ez lett belőle. Amúgy egy valami nem tetszik nekik, az utazás része 24-26 óra  a kis buszban ,meg hogy én mindig kimaradok most már másodszor is repülővel jöttem azzal az indokkal, hogy előkészítem, terepet mire ide érkeznek, tudod, hogy legyen hideg sör meg minden, elég rendesen szívják a vérem érte.

Miért döntöttetek úgy, hogy itt forgatjátok le a legújabb klipeteket?  Egyáltalán mennyi "magyar kéz" van benne?

A klip készítésében egyetlen magyar kéz van, az én kis kezem. Amúgy nagy szerencsénkre közeli barátságba áll a zenekarral  Mr. Len Whybrow a rendező, akinek  egy filmgyártó cége  van, a  FLAMING AXE FILMS.
 Nagyon jó volt vele dolgozni. Élveztük a munkát. Hogy miért pont Magyarország?  Tökéletes helyszínt kerestünk,  ami úgy passzol a bandához meg dalhoz, ilyen történelmi romokat, és meséltem egy-két helyről  a srácoknak. Mire feleszméltem már zúztuk a nótát a romnál és forgattunk, plusz kellemest a hasznossal adtunk egy pár koncertet,amik a vártnál is jobban sültek el. Úgy hogy  eltoltuk egy  kicsit kora tavaszra az amerikai és kanadai turnét, hogy újra itt lehessünk és kicsit komolyabb szervezéssel és 1 hatalmasat zúzzunk..

 Nem olyan régen vagy a Helgrind tagja. Hogy sikerült bekerülni a csapatba?

 Pontosan 2011  január 6-tól vagyok hivatalosan banda tagja. Emlékszem alig tudtam beszélni mikor felhívtak, olyan izgatott voltam. Ez egy elég érdekes szitu volt.
Már pár éve nem játszottam sehol sem, kezdett nagyon hiányozni a muzsikálás, úgy hogy  adtam fel egy ilyen zenei web oldalon egy hirdetés magamról. Szóval hirdettem magam, mint az útszéli lányok. Aztán karácsony előtt  pár nappal kaptam egy email-t  a BLOODFLOW RECORDS -tol, amin keresztül kapcsolatba kerültem Paul-al,aki  küldött 6 Helgrind nótát,  amit meg kellett tanulnom 2011 jan. 4-re.. Azt hiszem, hogy még 3 jelentkező volt rajtam kívül. Megjelentem. A próbán lenyomtuk a hat nótát, persze srácok kicsit megduplázták dalok sebességet, hogy teszteljenek,  de pár sörrel a fejembe elég jól bírtam a sarat. Amúgy  szerintem az is közre játszott, hogy én se vagyok az egy szál vékony legény és így nem rontom zenekari képet hahah.


 Hogy kerültél Angliába?

Hát erről egy kisebb regény tudnék írni. Annyi  a történet lényege, hogy hat évvel ezelőtt barátnőmmel, most már a feleségem hála az égnek, neki vágtunk Angliának, hogy világot lássunk. Végigjártuk Skóciát, Írországot aztán megtelepedtünk London mellett. Aztán azóta is kint éldegélünk. Haza jönni egyelőre nem szándékozunk. Ez tuti.

 Milyen zenekarokban játszottál korábban?

Angliába  és itthon is voltak kisebb próbálkozásaim, de soha se jött össze a végső cél, vagy sose lett annyira komoly dolog.
Igazából vártam megfelelő helyzetre tudtam, milyen zenét akarok játszani és rengeteget gyakoroltam, rámásztam erre a  stílusra. Aztán  egyszer csak kapok egy mailt és bekerültem egy bandába, akik ezt nyomják. szóval ennyi.

 Játszottál a Helgrinddel Angliában és Magyarországon is. Mi a legnagyobb különbség, már ha van, a két ország között, klub és rajongó szempontból?

Igazából túl nagy különbség nincs, de  talán annyi hogy itthon az emberek  nagyobb érdeklődést mutatnak még  az ismeretlen bandák  iránt, és próbálnak rá bulizni és végén hatalmas party kerekedik. Ott kint legtöbb esetben csak a  nagy bandák az elismertebbek elvezhetik a közönséget.  A klubok teljesen mások ott kint, mint itthon de mindegyiknek meg van maga varázsa. Talán ott kint színpadok nem olyan tágasak, mint itthon, vagy csak nekünk kéne fogyózni.

 

Köszönöm az interjút!



 

Címkék: interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://metalkilincs.blog.hu/api/trackback/id/tr223189065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása